رفتن به محتوای اصلی رفتن به جستجو

خدمات حسابرسی مالی

حسابرسی صورتهای مالی : صورت های مالی یکی از اجزای مهم و اساسی در فرایند حسابداری هستند . این صورتها در واقع وضعیت شرکت را به لحاظ مالی نشان می دهند و نشان می دهند پول در شرکت از کجا بدست آمده و در کجا خرج شده و چه میزانی از آن برای سرمایه گذاری ها و مصارف آینده باقی مانده است . مبنای بررسی ممیزین مالیاتی و اداره دارایی و سایر ارگان های مربوطه همین صورتهای مالی بوده و البته تخلف یا اشتباه در تهیه انها می تواند عواقب مالی سنگینی برای شرکت ها داشته باشد .

برای همین شرکت ها و بنگاههای اقتصادی برای پیشگیری از این امر سالانه به صورت قانونی موظف به حسابرسی مالی و البته صورتهای مالی خود هستند در واقع تهیه صورتهای مالی وابسته به ثبت و نگهداری بسیاری از اسناد مالی و حسابداری بوده و بر اساس این اسناد صورت ها تهیه میشود اگر این اسناد به صورت سهوا یا عمدا به درستی و صادقانه تهیه نشوند صورتهای مالی بدست امده هم قابل اعتماد نبوده و می تواند توسط ممیزین حسابرسی رد شود و البته مشکلات قانونی و مالی زیادی برای صاحبان مشاغل ایجاد کند .

  • حسابرسی صورتهای مالی : این نوع حسابرسی با هدف بررسی صورتهای مالی و تایید یا رد آن انجام میشود. در این حسابرسی افراد ذیصلاح ، متخصص و کارشناس در مورد ادعاهای مطرح شده در صورتهای مالی نظر خواهند داد و مطابقت آنها را با استاندارد ها و قوانین مالی و مالیاتی بررسی خواهند کرد . در واقع این فرایند باید به نوعی اعتبار دهی به اسناد و مدارک مالی شرکت منجر شود تا قابل استناد در امور مالیاتی و مالی باشد .